17.04.2009

L’Ajuntament de Molins de Rei subvenciona quatre projectes de cooperació al desenvolupament

El regidor de Solidaritat, Cooperació i Pau de l’Ajuntament de Molins de Rei, Víctor Puntas, va donar compte al Ple de la Corporació, celebrat el 25 de març, dels projectes de Cooperació al Desenvolupament i de Sensibilització 2008, seleccionats pel Consell Consultiu Molins de Rei Solidària. La cooperació amb els països menys desenvolupats i amb les ONG que treballen en favor de les societats més desfavorides és un dels objectius de l’alcalde de la vila, Ivan Arcas

L’Ajuntament de Molins de Rei subvenciona quatre projectes de cooperació al desenvolupament

L’import total dels projectes a subvencionar, que han estan validats pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, és de 39.903 €. Se subvencionaran un total de quatre projectes:

· Escola d’Adults Jesús Lancha, Guanabacoa (l’Havana, Cuba), presentat per l’ONG Ajut al Poble Cubà “La Habana”. El projecte preveu la instal·lació d’energia elèctrica a la planta baixa de l’escola (construïda l’any 1948), al magatzem, als banys, als passadissos i al laboratori de biologia. Aquest projecte té un cost total de 10.400 €.

· Adequació de l’aula d’informàtica del centre penitenciari de Chinandega, presentat per l’ONG Nicaragua i Cooperació. El projecte pretén donar continuïtat als contactes iniciats amb el Sistema Penitenciario de Chinandega arran del projecte d’educació i sensibilització en centres penitenciaris i en centres de salut mental de Nicaragua. L’objectiu del projecte és adequar un espai com a aula d’informàtica amb la compra d’ordinadors i del mobiliari necessari. Molins de Rei està agermanada amb Chinandega des de l’any 1984. L’import total del projecte és de 15.869 €.

· Escolarització de nens i nenes de 6 a 15 anys, mitjançant la construcció d’infraestructures escolars a Tanseiga (Burkina Faso),presentat per l’ONG Desenvolupament a l’Àfrica, Songtaaba. L’objectiu del projecte és garantir cada any l’escolarització efectiva de 100 nens i nenes de 6 a 7 anys del poble de Tanseiga, i més de 300 nens i nenes de 7 a 15 anys en cursos nocturns. El projecte preveu la construcció d’un pou, una escola amb tres aules i tres cases per als/les mestres. Import del projecte: 114.622 €.

· Creació d’un centre social i de desenvolupament comunitari a la regió de Thiès (Senegal), presentat per l’ONG Escoltes Catalans. El projecte preveu la construcció d’un centre social i de desenvolupament comunitari que acollirà infants i joves en situacions problemàtiques. Import del projecte: 28.266 €.

eZ publish™ copyright © 1999-2012 eZ systems as