17.03.2009
L’actuació, que ha tingut un cost superior al milió d’euros i que ha estat executada per l’Entitat del Medi Ambient,mitjançant l’empresa Aqualia, s’emmarca en el conjunt d’actuacions de recuperació de captacions en desús impulsada durant el període de sequera per l’Agència Catalana de l’Aigua i que ha possibilitat la recuperació d’un total de 285 pous i captacions en desús per tot el territori català.
S’ha desenvolupat la rehabilitació del pou mitjançant la instal·lació de nous equips de bombament, la renovació de les canonades i vàlvules, la instal·lació de cabalímetres, quadres elèctrics i sistemes de telecontrol i telecomandament.
L’aigua es bomba al recinte del dipòsit de Narcís Monturiol, i s’ha instal·lat una estació de tractament d’aigua potable, on es desenvoluparà un tractament combinat d’oxidació, coagulació-floculació i filtrat continu mitjançant sorres carbó actiu i una cloració en continu.
Gestió sostenible del recurs
Aquest pou va estar en funcionament fins al 1998, quan es va aturar l’explotació per presència de ferro, magnesi i amoni. Cal tenir en compte que la intensa explotació que va patir aquest aqüífer a les dècades dels 70 i 80 del segle passat, van generar un estat quantitatiu de l’aqüífer molt degradat, que va afectar l’estat qualitatiu per l’augment de la salinitat de l’aigua per efecte de l’augment de la intrusió de la falca salina terra endins.
Amb el temps, l’explotació de l’aqüífer ha anat baixant, sobretot per la reducció de les extraccions industrials.
Maig
2012
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cercador Administració Oberta de Catalunya |
|