Web oficial de l'Ajuntament de Molins de Rei

Seccions destacades:

Cerca i troba:

Tota la web
Tràmits i gestions

Recorregut per arribar a aquesta pàgina:

Inici > Comunicació > Actualitat > Veure totes les notícies de 2008 > Molins de Rei combina tradició i modernitat a la 157a edició de la Fira de la Candelera

22.01.2008

Molins de Rei combina tradició i modernitat a la 157a edició de la Fira de la Candelera

Molins de Rei organitza, de l’1 al 3 de febrer, la 157a edició de la Fira de la Candelera, considerada Festa Tradicional d’Interès Nacional i una de les més antigues i arrelades del país.


La mostra té les seves arrels en l’agricultura i la ramaderia, una tradició que encara conserva, però amb el pas del temps ha sabut adaptar-se a la nova realitat i ha incorporat sectors com ara les noves tecnologies o l’ecologia. Aquesta barreja de tradició i modernitat fa que la mostra tingui, any rere any, un gran èxit de participació, tant d’expositors com de visitants. Es calcula que més de mig milió de persones de la comarca del Baix Llobregat i de la resta del país passarà per Molins de Rei durant aquests tres dies de festa.

La Fira de la Candelera, dividida en 10 sectors, és una fira de fires on gairebé 900 expositors presenten les seves darreres novetats i serveis, de manera que fan de Molins de Rei un gran aparador comercial. La mostra és l’exponent d’un bon nombre de sectors que van des de l’agricultura i el bestiar fins a l’automoció, l’artesania o els brocanters i el col·leccionisme.

Recordant el seu passat agrícola, els dies 29 i 30 de gener, en el marc de la Fira de la Candelera s’organitza una nova edició de les Jornades Tècniques Agràries. Enguany, el programa preveu dues xerrades: “Adequació de poda de fruiters i olivera” i “Demostració i exercici de poda”, totes dues a càrrec de Bonaventura Viladegut, professor de l’ECA de les Borges Blanques.

La Fira de la Candelera també reserva una part del seu programa als nens i nenes. Una de les activitats més destacades és el taller de granja que s’organitza en el marc de la Mostra de Bestiar, al pati de la Fundació Agrària. Ajudats per monitors, els nens i les nenes podran experimentar amb la terra, conèixer més els vegetals i hortalisses pròpies d’aquesta zona del Llobregat i saber quina mena d’atencions requereixen els tomàquets, els enciams o les cebes perquè puguin arribar fins a la taula.

En el marc de la Fira de la Candelera, l’Ajuntament de Molins de Rei i les entitats i associacions de la vila organitzen diversos actes culturals i lúdics, a més d’exposicions o actuacions. Del capítol d’exposicions destaca “Madorell, una vocació pel còmic”, que ajuda el visitant a conèixer una mica més bé l’obra del molinenc Josep Madorell, creador de personatges com Jep i Fidel, Pere Vidal, Massagran o la Pona. Enguany també es farà la tradicional exposició dels cartells que han participat al concurs organitzat per triar el que enguany anuncia la mostra, obra del dissenyador Àlex Requena.

El programa també preveu la representació d’obres teatrals i espectacles de primer ordre. Així, l’1 de febrer, el Foment Cultural i Artístic recordarà la desapareguda sala barcelonina d’El Molino amb la representació de l’espectacle Revista. El Molino i el mateix dia, en el marc del Festival Contrabaix, la Joventut Catòlica acollirà el concert d’Àfrica d’Ivori.

La gran afluència de visitants a la Fira de la Candelera provoca que, sovint, els accessos a la vila es vegin col·lapsats. Per evitar això, l’Ajuntament recomana als visitants desplaçar-se fins a Molins de Rei amb transport públic, ja sigui amb tren o amb les línies d’autobús que comuniquen la vila amb l’entorn. Malgrat tot, per facilitar l’estacionament de les persones que vinguin en cotxe, l’Ajuntament ha habilitat aparcaments al polígon del Pla, al camp de futbol Ricard Ginebreda, al pati de la Federació Obrera, als barris de la Granja i Riera Nova, i a l’esplanada del costat del riu Llobregat. Amb la finalitat de facilitar l’accés a la Fira de la Candelera, l’Ajuntament posarà en marxa un servei especial d’autobús que comunicarà el polígon del Pla amb el centre de la vila i funcionarà de manera ininterrompuda de les 9 a les 22 hores.

Durant la Fira de la Candelera, els bars i restaurants de Molins de Rei ofereixen als seus clients els tradicionals esmorzars de traginers, que tenen com a plat central la coradella, un menjar fet a partir de menuts i que al llarg dels anys ha esdevingut símbol de la Fira de la Candelera.


[<] Tornar enrere

Seccions principals:

Calendari d'activitats i esdeveniments:


Mes anterior   Maig  2012  mes següent
dl dt dc dj dv ds dg
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Cercador Administració Oberta de Catalunya


Ajuntament
Totes les administracions
Impulsat per AOC