07.07.2008
El proper dissabte 12 de juliol a les 11h, es durà a terme la passejada històrica
a càrrec del Sr. Joaquim Graupera Graupera, historiador, membre del Grup de Recerca del Casal de Mataró.
L´ activitat s’iniciarà a la plaça de Catalunya i finalitzarà a la plaça de l’Església, amb una representació teatralitzada a càrrec de l’Associació La Bauma dels encantats de Berga i un aperitiu.
L'objectiu d'aquesta activitat és redescobrir la història de la nostra Vila, en aquest cas les guerres carlines, i està emmarcada dins el cicle “Els Joves volem conèixer la nostra història” que va començar a finals del 2005.
Us proposem que us apropeu a aquesta època i a alguns dels episodis viscuts al nostre país, a través d’una passejada per la nostra vila. El 25 i el 27 de maig de 1875, ja en les darreries de la guerra, els guerrillers carlins entraren a Molins de Rei, plaça forta republicana i liberal, i incendiaren el palau de Requesens, sis cases i els cafès que servien de lloc de reunió a l’esquerra local. Prèviament, la vila havia estat fortificada per intentar repel·lir un possible atac carlí.
Vine a defensar Molins de Rei! Si ets LLIBERAL vine de vermell. Si ets CARLÍ vine de blau!
Les inscripcions (gratuïtes) es poden fer al Punt Jove -av. de València, 21-, tel. 93 668 54 52, de dilluns a divendres, de 17 a 20 h i el mateix dia de l’ activitat a la pl. Catalunya.
Maig
2012
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cercador Administració Oberta de Catalunya |
|